بازدید اولیه تقاضای انشعابات برق

کاهش تلفات انرژی
خرداد ۲۲, ۱۳۹۶

واگذاری انشعاب برق به صورت متمرکز و با حذف کاغذ

یکی از مهمترین بخش های فنی شرکت های توزیع نیروی برق، بخش بازدید اولیه متقاضیان برق می باشد. این بخش از جهات مختلف دارای اهمیت بسیار است که مهمترین آنها به شرح زیر می باشد :

۱.کارشناسان بازدید اولیه نخستین مراجعه کنندگان به محل متقاضی انشعاب از طرف شرکت توزیع برق می باشند.

  1. نظر کارشناسان بازدید اولیه یک نظر مبنا و مهم برای ادامه ی کار واگذاری انشعاب می باشد.

در حال حاضر بخش بازدید اولیه با نام «تهیه کروکی» زیر نظر اداره خدمات مشترکین بوده و با داشتن یک مامور مقیم در هر امور، بازدیدها انجام می گیرد.

بدین ترتیب که متقاضیان با مراجعه به واحد خدمات مشترکین امورها ویا در دفاتر پیشخوان دولت به صورت دستی و تکیل فرم، ثبت نام کرده، این فرم ها در پایان هر روز یا هر چند روز یکبار(با توجه به شهری و روستایی بودن تقاضا) جمع آوری  شده و در اختیار مامور بازدید قرار می گیرد.

این روش کار مشکلاتی از جمله نامنظم بودن روند بازدید، عدم امکان گزارش گیری دقیق، عدم وجود اطلاعات به روز، لزوم حضور متقاضیان در هنگام ثبت نام و پیگیری های بعدی، استفاده از کاغذ زیاد و … را به همراه دارد.

بدلیل اهمیت و نگرش فنی به این بخش، لازم است تغییرات اساسی شکل گیرد. بدین ترتیب، بخش «تهیه کروکی» و «مامورین بازدید»  از حوزه ی معاونت خدمات مشترکین به حوزه ی معاونت مهندسی و برنامه ریزی با نام «بازدید اولیه» و «کارشناسان بازدید» انتقال یابد. در ادامه ی تغییرات:

 

  • واگذاری به بخش خصوصی
  • حذف کاغذ و جایگزینی آن با سیستم های نرم افزاری
  • جایگزینی تدریجی «مامورین بازدید» قدیمی با «کارشناسان بازدید» مسلط به سیستمهای رایانه ای ویا آموزش مامورین فعلی درجهت یادگیری نرم افزارهای مربوطه ، بروز کردن و بالابردن اطلاعات فنی
  • برگزاری آموزش های کاربردی و دوره ای جهت افزایش توان فنی و اجتماعی
  • ایجاد وحدت رویه ی بازدید در تمامی مدیریت های برق تابعه (یکی از مهمترین اهداف طرح)

5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.